WHY,

We'll die anyway.

Mig veteligen har veckan varit rutten. Jag vet att det fortfarande bara är tisdag.
Har dock haft de senaste timmarna under kontroll med en energigivande dunderpojke som jag älskar, nämligen Oscar.
Jag har även delat kvalitetstid med mina två älskare Ben och Jerry. Deras love-making är obeskrivligt.
Imorgonbitta har jag något så spännande som Nationella prov i engelska.
Egentligen tycker jag att nationella prov är förtryck.
Jag menar, visst, det känns botten att misslyckas på ett prov då man jämförs med alla ens klasskompisar, men då man jämförs med alla jämnåriga i hela Svea rike land, då ett IG mer eller mindre betyder: hej du är värdekass, och det vet du.
Där snackar vi framkallande faktor av prestationsångest!
Nejnej, vi ställer inte för höga krav på våra elever, vi pressar inte deras självförtroende ner till fotknölarna, vi ser inte vissa elever gå under för att vi gillar att jämföra dem med varandra. Satans-jävla-hor-fitt-skolverk.
Jag ska nu göra något vettigt. Typ försöka sova.
HEJDÅ,
Conny bidrar alltid med förstklassig underhållning.




Write your name :
KOM IHÅG VEM JAG ÄR ! ?

E-mail : - ingen får veta vettu! ;D -

Blogg :

Kommentaren skrives här! :

Trackback






RSS 2.0